Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Szydłowie przypomina, iż w dalszym ciągu można składać wnioski o refundacją podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe w 2023 oraz za dostarczone paliwa gazowe od 1 stycznia do 30 czerwca 2024r.
Wzór wniosku jest dostępny w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Szydłowie pok. nr 3 oraz na stronie internetowej Ministerstwa Klimatu i Środowiska:
Komu przysługuje refundacja podatku VAT?
W przypadku wniosku o refundację podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe w 2023 r., jak i wniosku o refundację podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe od 1 stycznia do 30 czerwca 2024 r., należy łącznie spełnić dwa warunki:
· Warunek 1:
o Refundacja przysługuje osobie korzystającej z ogrzewania gazowego – urządzenia grzewcze zasilane paliwami gazowymi musi być zgłoszone lub wpisane do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB) zgodnie z art. 27g ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r.
o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków.
· Warunek 2:
o Gospodarstwo domowe spełnia kryterium dochodowe:
Ø w gospodarstwie jednoosobowym, wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie przekracza 2100 zł,
Ø w gospodarstwie domowym wieloosobowym, wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie przekracza kwoty 1500 zł na osobę,
Wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu ustala się na podstawie dochodów uzyskanych:
· w 2021 r. – w przypadku wniosku za dany okres złożonego po raz pierwszy w okresie od dnia 1 stycznia do dnia 31 lipca 2023 r.,
· w 2022 r. – w przypadku wniosku za dany okres złożonego po raz pierwszy w okresie od dnia 1 sierpnia 2023 r. do dnia 31 lipca 2024 r.,
· w 2023 r. - w przypadku wniosku za dany okres złożonego po raz pierwszy w okresie po dniu 31 lipca 2024 r.
Zgodnie z art. 3 pkt 3b ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne, gaz płynny LPG należy do grupy paliw ciekłych, w związku z czym refundacja podatku VAT nie przysługuje.
Załączniki niezbędne do poprawnego złożenia wniosku:
· faktura VAT (dokumentująca dostarczenie i rozliczenie paliw gazowych; faktura z zużyciem prognozowanym nie uprawnia do otrzymania rekompensaty podatku VAT),
- dowód uiszczenia zapłaty za fakturę VAT.
Wniosek składa się:
· w GOPS w Szydłowie pok. nr 3 w formie papierowej
· za pomocą środków komunikacji elektronicznej
¾ złożenie wniosku za pomocą środków komunikacji elektronicznej możliwe jest poprzez wysyłkę pisma ogólnego na skrzynkę ePUAP właściwego urzędu, gdzie załącznikiem będzie podpisany elektronicznie plik zawierający wypełniony wniosek o refundację podatku VAT;
¾ podpisanie pliku za pomocą profilu zaufanego możliwe jest poprzez stronę: https://www.gov.pl/web/gov/podpisz-dokument-elektronicznie-wykorzystaj-podpis-zaufany/;
¾ wysłanie pisma ogólnego na skrzynkę ePUAP właściwego urzędu możliwe jest poprzez stronę: https://www.gov.pl/web/gov/wyslij-pismo-ogolne.
· przy użyciu aplikacji mObywatel:
¾ pobranie aplikacji mObywatel jest możliwe poprzez stronę:
https://www.gov.pl/web/mobywatel-w-aplikacji/pobierz-aplikacje1.
¾ aby złożyć wniosek, należy wybrać opcję Złóż wniosek, a następnie wybrać właściwy wniosek.
Termin złożenia wniosku:
Każdy z wniosków o refundację podatku VAT (za 2023 r. oraz za 2024 r.) można składać:
· do dnia 30 września 2024 r. – w dowolnym momencie po otrzymaniu faktury VAT,
· po dniu 30 września 2024 r. – w ciągu 30 dni od otrzymania faktury VAT, która jest przedmiotem wniosku.
Do dnia 30 września 2024 r., wniosek lub wnioski o wypłatę refundacji podatku VAT mogą być składane w dowolnym momencie jednorazowo (za kilka otrzymanych faktur zbiorczo) lub wielokrotnie (np. osobno dla każdej pojedynczej otrzymanej faktury), w zależności od potrzeb i wyboru wnioskodawcy.
Więcej informacji dostępnych jest pod nr telefonu 23 655-40-19 wew. 52 bądź w budynku GOPS w Szydłowie przy ul. Mazowieckiej 63 pok. nr 3.